Többnyire olyan bandákról szoktam írni, akik valódi fejlődést produkálnak, vagy olyan anyaggal mutatkoznak be, ami úgy önmagában igencsak figyelemfelkeltő, erős. De persze sok esetben ennek ellentetje jellemez egy-egy bandát: a hanyatlás. Ez a helyzet a Pale December nevű olasz formációval is. 2014 nyarán megjelent az első demójuk, mely szerintem kifejezetten jó volt, és megjegyeztem magamnak, hogy érdemes odafigyelni rájuk. Fellelkesedve láttam, hogy július végén kiadták debütalbumukat. Elkezdtem hallgatni, és már az elején egyértelmű volt, hogy ez valami teljesen más. Kiforratlan, erőltetett, össze-vissza. Káoszos, a szó rosszabbik értelmében.

 

Ettől függetlenül persze lehet, hogy valakinek pont ez tetszik (lásd a bandcamp véleményt). Én mindenesetre azt érzem, hogy ezen még bőven dolgozhattak volna. Szinte teljesen eltűnt belőle az a varázs, ami az első demót jellemezte. Összehasonlításképp:

A bejegyzés trackback címe:

https://epicblackmetal.blog.hu/api/trackback/id/tr912762360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása